Menu +

O minulosti, přítomnosti a budoucnosti s obchodním a marketingovým manažerem Danielem Šlapákem

Rozhovory
T ř e b í č - Říká se, že jak letí čas, nejlépe vidíme na vlastních dětech. Jsou ale i jiné možnosti jak zjistit, že doba pokročila. Například u třebíčského hokeje pracuje už desátou sezónu na pozici obchodního a marketingového manažera Bc. Daniel Šlapák. Každý hokejový fanoušek si musel všimnout, že po jeho příchodu do klubu se právě oblasti marketingu a práce s partnery výrazně posunuly vpřed. Ať už se jedná o mantinely zaplněné logy partnerů, velmi kvalitní a širokou paletu zboží ve Fanshopu, klubové oblečení pro hráče i mládež, charitativní projekty a propagaci klubu obecně, elektronický prodej vstupenek a permanentek atd. Dlouhodobě funguje spolupráce s Městem Třebíč, Skupinou ČEZ – JE Dukovany a dalšími partnery. Úspěchem z poslední doby je příchod silného partnera v podobě společnosti KHNP. A to je jen část toho, co spadá do kompetence Daniela Šlapáka. I když je tato oblast jistě tou, kde se dá ještě mnoho zlepšovat a vymýšlet a kde práce nikdy nekončí, je nutné uznat, že třebíčský klub je v této oblasti jedním z nejaktivnějších v celé Chance lize.
Sdílejte článek
 

Dane, začněme od začátku. Jak dlouho pracujete na pozici obchodního a marketingového manažera pro HST?

Dobrý den, všem. Hokejová sezona 2019/2020 bude mou 10. sezonou v Horácké Slavii Třebíč.

Vzpomenete si na svoje začátky v těchto pozicích? Jak jste se k práci pro klub dostal?

Na začátky si samozřejmě vzpomínán. Do Třebíče jsme se přistěhovali s manželkou v roce 2009. Chtěl jsem využít svoje získané zkušenosti z Univerzity v Olomouci a ročním studiu sportovního managementu v nizozemském Zwolle. Proto jsem si dovolil oslovit generálního ředitele Dr. Čapka a zaslal jsem mu svůj životopis. Po několika osobních schůzkách jsem byl do klubu přijat. Nejprve jsem byl velmi překvapený, jak v malém počtu lidí profesionální klub pracuje a kolik osobního zájmu, entuziasmu a energie do klubu všichni investují. Nezapomeňme, že klub není pouze mužstvo mužů, ale taky je zde přes 300 dětí, které v klubu dennodenně trénují.

Co bylo ve zmíněných začátcích nejtěžší? Bylo něco, z čeho jste měl obavy?

Samozřejmě. Respekt vůči historii a všem osobnostem klubu. Zaměstnanci, obchodní partneři a fanoušci klubu si zaslouží být respektováni, a to je velká zodpovědnost. V Třebíči se hraje dlouhodobě 2. nejvyšší hokejová soutěž. HST je nejdéle fungující klub v této soutěži. Za 23 let spousta jiných klubů prošla obrovskými výkyvy, některé dokonce i zkrachovaly. Ale HST je zde a funguje a dovolím si říct, že dělá dlouhodobě radost. Zároveň si uvědomuji, že pro některé fanoušky je 1. liga málo, chtěli by více. Za těch 23 let si zvykli, že hokej v Třebíči funguje a že ve středu či v sobotu si zajdou na 1. ligu. Ale prosím, nezapomínejme, že je za těmito roky velmi náročná práce a 1. liga není samozřejmostí.

Pracujete na dvou pozicích, jak už bylo zmíněno v obchodním a marketingovém úseku. To je asi časově dost náročné, že?

Jak jsem zmínil v předchozí odpovědi, klub pracuje ve velmi malém počtu lidí. Každý zaměstnanec investuje do klubu i svůj volný čas. Pro mne to není jiné, naštěstí se tyto dvě oblasti částečně prolínají. Nicméně v tomto předprázdninovém období je skladba dne velmi pestrá a je potřeba dobrý multitasking na to, aby vše bylo realizováno v kvalitě a čase. Období, které mohou fanoušci vnímat jako přípravné, je pro mě osobně hektičtější. Je to období, kdy se připravují podklady pro dotace a různé grantové projekty, komunikuje se s partnery, připravují se nové nebo upravují stávající smlouvy, realizujeme zprávy o reklamním plnění. Technicky a administrativně zajišťujeme systém ticketingu na novou sezonu. Připravujeme design nových dresů a do toho stále zajišťujeme informovanost přes web a sociální sítě. Zároveň vymýšlíme a připravujeme zboží do fanshopu HST. Je toho opravdu spousta. Tohle období je hektické a časově náročné.

Nyní se zastavme u pozice obchodního manažera. V čem spočívá náplň vaší práce?

Jednoduché popsat, ale velmi složité realizovat. Zabezpečit klub po ekonomické stránce. Aktivně vyhledávat možnosti a nabízet služby a reklamní potenciál HST obchodním partnerům.

Spousta sportovních klubů v ČR říká, že sehnat peníze na fungování sportovního klubu je v dnešní době velice obtížné. Jak to vnímáte ze svého pohledu?

Nebudu jiný. Složité to je! Reklama a marketing jsou ve firmách až na druhém místě a finanční prostředky do této oblasti se velmi snižují. Investice do reklamy je totiž velmi složitě měřitelná. Nicméně firmy, se kterými klub spolupracuje dlouhodobě, si potenciál HST uvědomují a jsou s klubem v dlouhodobém vztahu, což je dobrá vizitka klubu.

Zároveň se na tomto místě sluší poděkovat všem současným sponzorům a partnerům HST. Je něco, co byste jim vzkázal?

Samozřejmě, poděkování je na místě. A všichni obchodní partneři to od nás slýchávají osobně. Pokud mohu, tak jednoznačné a největší DÍKY patří městu Třebíč, bez jehož podpory by hokej nebyl na takto vysoké úrovni.

Jak vlastně probíhá jednání s potenciálními sponzory? Oslovují vás sami, nebo je naopak oslovuje klub?

Práce by byla mnohem méně časově náročná, pokud by potenciální sponzoři klub sami oslovili, ale tak se to neděje. Klub musí najít příležitost, jak být sponzorovi užitečný, a tento model patřičným lidem ve firmě odprezentovat. Získat si je na svou stranu a být pro ně prospěšný. V obchodním vztahu musí být obě strany spokojené, aby spolupráce mohla dlouhodobě fungovat. Jsem rád, že mohu informovat o blížícím se podpisu nové smlouvy se společností KHNP – i přesto, že rozhodnutí na vládní úrovni nenahrává společnosti realizovat spoustu projektů, podařilo se nám za minulou sezonu vytvořit nadstandardní vztah a KHNP bude pro hokejovou sezonu 19/20 opět generálním partnerem HST. Bližší informace po slavnostním podpisu smlouvy 19.6.

Náplní vaší práce v Třebíči je rovněž role marketingového manažera. Popište, v čem spočívá.

Finanční prostředky a rozpočet klubu nám nenahrávají k tomu, abychom realizovali marketingové projekty, které bychom chtěli. Klubový marketing se realizuje bez financí. To znamená, že se snažíme najít příležitosti jak klub prezentovat na veřejnosti a realizujeme především charitativní projekty jako Dvakrát v roce Vánoce, Dárcovství krve s HST. Zároveň se snažíme podporovat smysluplné projekty ostatních organizací, jako např. minulý měsíc charitativní běh Happy Run ve Valči. Zde se kompletní mužstvo mužů zúčastnilo běhu, vybrali jsme v klubu finanční prostředky a zároveň nabídli zboží z fanshopu, které si organizátoři prodali.

Mohl byste nastínit nějaké marketingové aktivity, jež HST v následující sezoně čekají?

Rád bych tuto svou výroční sezonu realizoval projekt zaměřený jako poděkování bezpečnostním a záchranným složkám fungujícím na Třebíčsku. Projekt je velmi časově a personálně náročný, proto doufám, že např. redakce HST, která odvádí skvělou práci, mi v tomto úsilí pomůže a projekt bude realizován.

Co je pro Vás největší odměnou za vaši práci? Jaký je ten váš hnací motor?

Jednoznačně největší odměnou je spokojený fanoušek. Pohled spokojeného fanouška po vítězném utkání se dá jen těžko popsat. Každý zřejmě ví, o čem mluvím. Protože HST nám dělá dlouhodobě radost – jednou více jednou méně. Bohužel někdy nastane situace, že celý týden pracujeme na aktivitě, ale v sobotu se utkání nepodaří a naše práce vyjde vniveč.

Dane, na závěr. Chtěl byste něco fanouškům a příznivcům Bílých hvězd vzkázat?

Pojďme se hokejem bavit, ať nám všem dělá spoustu radosti. Zároveň nezapomínejme, že nemusí být konstantou našeho života. Pokud ale fanoušci budou klub podporovat, může HST dělat radost dlouhá léta. Klub potřebuje podporu. Za Horáckou Slavií Třebíč stojí spousta lidí, ať už to jsou hráči, vedení, partneři klubu, ale i fanoušci. Všichni si zaslouží uznání.

Pojďme společně do nové sezony a užijme si.

Děkuji za rozhovor.

Podobné články

×
Dnes v 18:00 | Muži
HC Frýdek-Místek
SK Horácká Slavia Třebíč