Menu +

Stále je co zlepšovat, říká obchodní a marketingový manažer Daniel Šlapák

Rozhovory
T ř e b í č - Horácká Slavia patří v první lize dlouhodobě mezi kluby s nejvyšší návštěvností. V ročníku 2012 – 13 vidělo její zápasy v základní části celkem 65 454 diváků, z toho 40 292 na domácím Zimním stadionu Města Třebíče – MANN + HUMMEL ARENĚ, což činí průměr 1 550 diváků na utkání. V play – off to bylo dalších 25 710 diváků, z toho doma 14 430 fanoušků. Podíl na těchto číslech má i velmi dobrá práce marketingu, která šla v Horácké Slavii v poslední době hodně nahoru.
Sdílejte článek
 

Marketing, propagaci a mnoho věcí týkajících se této problematiky má v Horácké Slavii na starosti Bc. Daniel Šlapák, který v třebíčském klubu působí už dvě sezóny. Za tu dobu dokázal mnoho věcí. Jaké, jak je s nimi spokojen a co by třeba rád zlepšil, na to jsme se jej zašli zeptat pár dní po konci úspěšné sezóny.

Při akci Dvakrát v roce Vánoce si děti převzaly dárky přímo na ledě

Během minulé sezony klub realizoval spoustu doprovodných akcí k jednotlivým utkáním a zrodil se i maskot. Soutěžní ročník, v němž navíc klub slavil 85 let od založení pod názvem Horácká Slavia Třebíč, byl velmi úspěšný i z tohoto pohledu. “Jsem velice rád, že můžeme sezonu z pohledu marketingu a PR hodnotit jako úspěšnou. Této oblasti se snažíme koncepčně věnovat. V posledním roce jsme pro fanoušky připravili spoustu doprovodných akcí a věnovali mnoho času nejen v tomto roce, ale i sezoně předešlé, kdy jsme nad projekty přemýšleli a připravovali podklady. Je několik projektů, které bych rád zmínil. Domnívám se totiž, že měly velký přesah do společnosti. Díky nim je teď Horácká Slavia vnímána jako hokejový klub, který nejen hraje hokej, ale také pomáhá potřebným, spolupracuje s veřejnou sférou a neziskovými organizacemi,“ vysvětluje Daniel Šlapák jednu ze stránek práce, kterou si možná ne všichni uvědomují.

Daniel ŠLAPÁK obchodní a marketingový manažer Horácké Slavie Třebíč

“Jednou z mnoha těchto našich aktivit byl charitativní projekt Dvakrát v roce Vánoce - Horácká Slavia připravila v této hokejové sezoně již druhý ročník. Projekt se opět setkal s velkou odezvou fanoušků, kteří opět přinesli mnoho dárků a plyšáků. Ty teď dělají radost dětem na několika místech nejen okresu Třebíč, např. na Dětském oddělení nemocnice Třebíč, v dětských domovech v Hrotovicích a Náměšti nad Oslavou a dalších zařízeních. Velmi příjemným zpestřením domácích zápasů je maskot Hvězdička. Rád bych na tomto místě zmínil vznik maskota, jehož vývoj a realizace trvala delší čas a byla složitější, než jsem si osobně dokázal představit. Bylo velmi složité najít „co“ nebo „kdo“ bude maskotem, v závislosti na vztahu k regionu a klubu. Pomohli nám v tom sami fanoušci, kteří nám poslali několik návrhů a v anketách na našich webových stránkách pak vybrali Hvězdičku. Postava Hvězdičky oživila utkání a myslím, že i přilákala další rodiny s dětmi, které se na ni vždy těšily, vítaly ji, plácaly si s ní a měly tak z hokeje o zážitek víc. Nejen to, náš maskot v průběhu sezony rozdal spoustu drobných dárků a upomínkových předmětů. Je to něco navíc, co je jen málokde v 1. lize. Navíc jsme maskota několikrát využili i při propagaci zápasů, kdy chodil po městě a ve spolupráci s členy sdružení HSFANS zval diváky na utkání. Hvězdička se také zúčastnila jednoho mládežnického hokejového turnaje mimo Třebíč a také jsme ji použili při náboru do přípravky v jedné třebíčské školce,“ popisuje realizované aktivity, přitom si pochvaluje spolupráci s fanoušky při pořádání akcí a také se členy sdružení HSFANS při propagaci zápasů třebíčského hokejového klubu progresivní marketingový manažer Horácké Slavie.

Akcí pro diváky letos bylo celkem hodně. Některé se opakovaly z již minulých sezón, některé byly zcela nové. Všechny ale měly jediný cíl, propagovat třebíčský hokej a také prostřednictvím něj pomoci potřebným. “Chtěli jsme co nejlépe využít potenciálu 85. výročí založení klubu pod současným názvem SK Horácká Slavia Třebíč a myslím, že se to povedlo. Nerad bych ty akce počítal na kusy – hlavní myšlenka je koncepčně pracovat s touto formou propagace tak, aby nám vznikl smysluplný projekt doprovázející hokejová utkání. Akcí bylo opravdu mnoho, jen těžko je mohu všechny vyjmenovat. A nebyly to jen akce pro diváky. Když se ohlédneme zpět na začátek do letních měsíců, začali jsme účastí na akci Kudy z nudy na Karlově náměstí (náborová akce pro děti do přípravky), v průběhu sezóny jsme na stadion na trénink mužů a přímo do kabiny pozvali klienty třebíčského Denního rehabilitačního stacionáře. Ti měli z této akce evidentní a nelíčenou radost a velký zážitek. Společně s různými partnery proběhlo mnoho soutěží o přestávkách každého zápasu. Dá se říct, že přestávkový prostor jsme využili beze zbytku,“ přibližuje Daniel Šlapák některé akce, které klub připravil.

Jeden z tréninků navštívili klienti denního rehabilitačního stacionáře, kterým se na stadioně moc líbilo.

I přes značné množství úspěšných akcí se najdou rezervy a věci, které se dají zlepšit, jednou z nich je fotosoutěž, které se zúčastnilo je pár fandů. “Škoda, že ve fotosoutěži se nezapojilo víc fanoušků. Tady si myslím, že ještě máme rezervy a věříme, že se to zlepší. Diváci už ví, o co jde, tak třeba se jich letos zapojí větší množství.
Naopak velmi povedené byly přestávkové programy, v nichž jsme prezentovali naše partnery. Zajímavá byla přestávková soutěž, která se realizovala na ledové ploše při derby utkání s Jihlavou, kdy přišly téměř 4000 fanoušků. Byly to závody traktůrků - výjimečná soutěž, která diváky pobavila a jeden z nich si odnesl i krásnou hodnotnou cenu, ze které měl nefalšovanou radost,“
připomíná muž, kterému dobré nápady nechybí, jedny z nepovedenějších akcí sezóny 2012 – 2013, ale i ty, kde se dají najít rezervy.

Práce v marketingu ale nikdy nekončí. Stále je co zlepšovat, co vymýšlet, připravovat nové soutěže, nové formy propagace a reklamy.

“Horácká Slavia Třebíč se bude snažit také pomocí těchto aktivit získávat stále více fanoušků - dělat jim určitý servis, který by se měl odrazit v navýšení fanouškovské základny. Zamýšlíme se nad tím, co by se ještě dalo vylepšit, nebo udělat nového. V oblasti propagace a marketingu je stále co vymýšlet. Nejlepší pozvánkou jsou ale vždy výkony na ledové ploše. Od těch se odvíjí primární zájem fanoušků a sponzorů o Horáckou Slavii. Proto mi dovolte, na tomto místě poděkovat všem hráčům a trenérům Horácké Slavie za jejich výbornou práci v sezoně 2012/2013 – DĚKUJI PÁNOVÉ.“

“Pro novou sezónu chceme pokračovat ve všech úspěšných a minulými sezónami prověřených akcích. Hlavní motivací pro nás je spokojený fanoušek, takže akce, které se dají vylepšit, vylepšíme. Nové akce samozřejmě budou stále vznikat. V oblasti propagace a marketingu je stále co vymýšlet. Byly bychom rádi, kdyby byla v některých věcech lepší odezva od fanoušků, například v už zmiňované fotosoutěži, tam třeba máme velkou rezervu oproti jiným klubům,“ nastiňuje Daniel Šlapák, co by rád realizoval a zlepšil v novém ročníku první ligy.

Stále něco vymýšlet ale není zrovna jednoduché. Nicméně spousta věcí je již vymyšlených a stačí je přizpůsobit třebíčským podmínkám. Některé jsou ale úplně nové. “Dovolím, si tvrdit, že našemu týmu nechybí kreativita, tzn. spoustu aktivit vymýšlíme s redakcí našeho webu. Ostatní konzultuji s přáteli či známými. Samozřejmě, že inspirace se dá najít u zahraničních sportovních klubů, jejichž PR systém je velmi propracovaný. Přestávkový program navíc uzpůsobujeme tomu, jak si jej navrhne nebo představuje obchodní partner Horácké Slavie, kterého v programu, nebo přestávkové soutěži představujeme.“

Otázkou, která určitě zajímá všechny příznivce Horácké Slavie, je, zda se projevila úspěšná sezóna na zájmu sponzorů a partnerů třebíčského hokeje? Daniel Šlapák na ni odpovídá následovně: “To je věc, kterou teď ještě dogmaticky nelze říct. Zatím se nestalo, že by některá firma přišla, zaklepala na dveře a řekla tady jsem. Jednání s partnery u nás probíhají permanentně, stále oslovujeme nové a nové subjekty, stále hledáme nové partnery a obnovujeme smlouvy s partnery stávajícími, popř. se vracíme a oslovujeme subjekty, se kterými jsme v předešlých letech nenalezli společnou řeč. Obecně si myslím, že prostředky do sportu dává ten, kdo je dávat chce, a není až tak důležité, jestli klub prožívá úspěšné, nebo neúspěšné období. Je samozřejmě lepší, když má klub úspěch a partnery zviditelní, ale u většiny z našich partnerů není primárním zájmem zviditelnění se. Nicméně předpokládám, že díky velice úspěšné hokejové sezoně 2012/2013 budou obchodní jednání méně náročná, vždyť např. čísla v návštěvnosti webových stránek v průběhu roku vykazovala téměř exponenciální nárůst. V určitých fázích sezony byl náš web navštěvovanější než některé extraligové weby. Při semifinále jsme měli i 8000 unikátních návštěvníků za den, což jsou výborné hodnoty, na které určité obchodní subjekty slyší. Hokej je v našem regionu nejnavštěvovanější a nejsledovanější sportovní událostí ve velké části roku, proto je pro všechny výbornou příležitostí k jejich prezentaci. Horácká Slavia se nadále bude snažit být atraktivním partnerem pro stávající i nové firmy a společnosti,“ uzavírá povídání muž, který za dvě sezóny, které v Třebíči působí, odvedl velké penzum práce a úroveň marketingu pozvedl o několik pater vzhůru.

Podobné články

Rozhovory

Martin Svoboda: Rok 2024 nebude jednoduchým rokem, brzo očekávám dobré i špátné zprávy

26.04.2024
Rozhovory

Trenérská dvojice Kamil Pokorný – Jaroslav Barvíř v Horácké Slavii končí. Potřebujeme změnu, shodli se

27.03.2024
Rozhovory

Letos jsme měli nejvíce výkyvů, ale i tak považuju sezonu za úspěšnou, říká Kamil Pokorný

21.03.2024